Bell

Nu är jag tillbaka hemma efter att ha tränat kettlerbells. Lite förnedrande idag jag fick bara använda 12 kilos bellsen (dom är jättesmå och till för barn och (pensionärer). Kanske inte så konstigt det var första gången sen i sommras men ändå.   Vi fick i alla fall ett stretchpass av gudsnåde efteråt. Nu mår jag sannerligen inte som en prins.  dssdfd

Musik #4

Har lite sömnproblem så varför inte redovisa lite musik. Den första låten hörde jag i en Volvo reklam för ett tag sedan. Den satte sig på hjärnan. Underbar lite tofflig det passar ju mig som handen i handsken.


För ett tag sedan så laddade Ronnie ner en en torrent med ett urval av svensk punk. Mycket skräp och en del kul. Av vissa nostalgiska skäl tar jag med Charta 77 - Lilla björn och lilla tiger. Favorit boken att läsa innan det var dags att lägga sig när man var liten. 

Och lilla tiger



   


Den låten som har spelats flest gånger på min dator är Lars Winnerbäcks Kom änglar.  Den finns redan upplagd här på bloggen så det kändes lite trist att göra det igen. Gillar ändå Winnerbäck så det blir en annan truddilutt med/av den pojken.... Efter att ha letat runt lite på Youtube inser jag att alla Winnerbäcks alster inte finns upplagt. Jag tänkte lägga upp "Hon kom över främmande vidder" den fanns inte. "Aldrig riktigt slut" fanns inte heller. 
Det blir "om du lämnade mig nu"  med Lars och Miss Li väldigt bra låt men inte mitt första val.


 


Nu blir det en låt av en artist som jag har lyssnat på länge. Sedan då man var liten juniorscout skulle jag tro. Enya med kanske hennes mest sampel:ade låt. Stämning men det tog ett tag innan jag fann en video utan massa newage skräp. 
 

 

En av dom bästa låtarna någonsin. Nu med Jack Johnson. Hade den på min musikspelare här på bloggen för ett några månader sedan. Den är helt klart värd att lägga upp igen. Njut!





Kärlek
/J

1 Advent.

Lång dag. Söndag och man skulle upp i ottan (10:00) det är ganska tidigt för en söndag. Jag var på två gudstjänster idag. Det är två mer än vanligt. Gudstjänsterna var så olika som gudstjänster kan vara. Lokaler musik stämning deltagare. allt skiljde sig kändes det som. Trots att det sjöngs samma psalmer så sjöngs dom på helt olika vis. Predikningarna handlade om i princip samma sak (relationer). Dom framfördes två helt olika sätt. 
I korta drag så kan man säga att det ena var en traditionell gudstjänst och det andra var en där du som åskådare deltar aktivare. Intressant att se skillnaderna. 

Senare på kvällen blev det bio med Sara. De ofrivilliga en film som som var flera småfilmer i ett kan man säga. Ganska allvarlig men med humor i. Jag kan rekommendera den. Kul att svensk film blir bättre och bättre. Eller är det jag som blir bättre? 

Jag fick försenad present idag också. En bajonett.... tack. Så om jag vill sticka ner någon så har nu ett perfekt redskap. Jag fick ett verktyg skapat för att döda med. Hur var tanken där? Kunde jag inte fått något av dom sakerna jag önskat mig istället?.. 
 

RSS 2.0