Nytt Jobb

Så var jag tillbaka från jobbet. Det var ganska simpelt. Julbord det kan inte bli lättare i den här branschen. Lättare betyder tråkigare. Det kändes som om jag kom till stället med erfarenheten. Mina kolegor hade inte ens gått ut restaurangskola på gymnasie nivå. Lite oklart ledarskap var det också men det börjar jag ju bli van med vid det här laget. 

Tur att Louise var där annars hade jag gått under. Det är lite konstigt att ha henne som chef. 
Kommer nog inte att bli kvar där jätte länge. Det duger just nu.
Det är fredag nu så, grattis Josef får se vad dagen har att erbjuda. 

// Toffel    

tja

Oj den här bloggen har verkligen tappat fart. Vet inte riktigt varför. Det kanske inte är så konstigt dom senaste inläggen har ju inte direkt vart så intressanta. Likartade beskrivningar av vardag. Trist helt enkelt. Har inte mått jätte bra heller det har säkert betytt något för mitt icke bloggande. 
Egentligen borde jag ge en handflata med fem (high five) till er som återkommer till min blogg trots att jag inte skriver. Ska bättra mig. 

Jag fick en bok i måndags "den stora upptäckten". Det är en bearbetning av nya testamentet i pocket form. Modernare språk mera än bibeln helt enkelt. Jag läste lite i den. Måste säga att det var en helt annan upplevelse att läsa bibel i det formatet en i det vanliga. Jag hade inte läst så många sidor när jag kom till ett stycke som var en ganska exakt beskrivning av mig. Av var jag befinner mig andligen om man säger så. En ganska nedslående men sann beskrivning Markus 4, (16-17)

Var på Tv-inspelning i måndags. Det var skitskoj. Fick trycka på en knapp två gånger mellan tagningarna samt säga Scen 22, del B, tagning 3 och liknande. Det var en bra skön stämning. Det tog ganska lång tid. En del omtagningar och repetetioner.  Jag lyckades paja en tagning också trotts att jag bara skulle var tyst. Det var tydligen distraherande för programledarna att se mig peta en kameraoperatör i ögat under inspelning. 

Nu ska jag jobba för första gången på ett tag. Hur ska det gå? Jag har dagen till ära fått otrolig skoskav. Jag har tränings och huvudvärk. Super! 





Josef och photoshop.

Vilken grej! Jag börjar faktiskt bli bättre på att arbeta med photoshop. Idag fick jag en teori om hur man skulle ändra om färgerna i bilder så att bara vissa framträdde och resten var svart vitt. Det fungerade på det viset som jag trodde och bilden blev, ja döm själva. Sjukt roligt efter som jag inte har lärt mig den metoden utan att det bara kom till mig som en idé, och att det fungerade. Så nu har det vart lite svårt att sova. Jag har suttit här och lekt med datorn i allt för länge nu.

OK här är originalet, vackra Carmen Electra.  
sdfghjkl 

När jag har bråkat med bilden och kört den igenom Photoshop några varv ser det ut så här. Givetvis var det en bra bild redan från början men det är kul att se vad man gör med något redan vackert. Jag blev oerhört nöjd med den här bilden. Kommer nog att printa bilen och hänga upp på väggen. Nu ska det sovas klockan är 02:00 God natt!                   
sdfghjkl

Mörker!!

I går kom det till mig höst eller snarare vinter depressionen. Det var när jag var på väg hem igår vid 23 tiden tänkte jag på en sak. Det faktum att det hade vart lika mörkt ute sedan klockan 17:00. Ingen himmelsk känsla direkt. Måste göra någonting snart. Nu blir jag även av med mitt sista skyddsnät, snart har jag ingen säkerhet över huvudtaget. Varför lät jag det gå så här långt VARFÖR!
Dessutom har jag tappat fart. Nu står jag helt stilla och kommer att göra det ett tag fram över. Jag är inte på väg någonstans. Jag är ingen! 

,adkbf

// sämst

Nya tider

Just nu håller jag på att bygga en ny blogg fränare snyggare. Länk kommer senare.

Why??!!!...

Vad gör man inte för ett jobb? Vad säger man inte? Jag kommer att få ångra vad jag har sagt i lite pressad situation. Vad som en sker kommer jag att se ut som en åsna. Hoppas på en Gud fylld av nåd. Men vad kommer att hända nu? Det här kommer att bli pinsamt, herre gud mina ögon tåras av någon anledning. Om det någonsin fanns ett bra tillfälle för marken att öppna sig och sluka mig så är det nu. 

dfghjk,l.ö    
 ovan: Gud full av nåd.
Hoppas jag får smaka på den (nåden) 



dfghjk,l.ö-
Soon to be: världens mest bortgjorda

// Idiot

Fysisk smärta, fest, farsdag

Oj oj vad jag är sliten, tuff helg. Har fortfarande hur ont som helst i kroppen. Är kanske fortfarande något bakfull. Well, det var ju trevligt i alla fall. 

Fredag: 
På menyn stod det personalfest. Maritimanfolk hemma hos kanske världens bästa chef (Kristine). Oerhört trevligt. Kolegor som man inte har träffat på länge god mat etc etc. Vi var som sagt hemma hos Kristine... vilket hem hon har. Oerhört att kunna bo i ett litet hus mitt i stan. Ett litet hur på fjärde långgatan.   Superfint topnotch! Det var hur lyckat som helst.

ddd
Får bjuda på den här bilden, ser ju lite galen ut kanske.

fgbfges
Suss var lycklig uppe på loftet.

jhgfd

dfcghvkmnl,
loftbild

Osv osv etc etc. 
 Av någon andldedning ska jag alltid sätta på Cobrastyle med Robyn när det är är dags för fest... varför kan jag undra.
 

   

När kvällen led mot sitt slut så tänkte jag, jag går hem tar en promenad. Gör så och börjar traska. Går förbi bergakungen. När jag har passerat finner jag att det byggts en skatebordpark bakom bergakungen.

gerrw 

Wow tufft, gå om kring och kikar lite. Sedan får jag den briljanta idén att jag ska glida ner lite tufft för en av ramperna.. BAD IDÈA!!! Så är i efterhand kan det kännas ganska idiotiskt att försöka glida ner nästan tvåmeter lodrät betongramp. 
Jag slog mig sönder och samman. Har fortfarande skit ont överallt. Fick linka hem. 


Jag var ganska passiv på lördagen hade ju skit ont. Kl: 23:00  kom det förbi någon som hade en bag in box med sig. Så det var bara till att ta fram kristallgasen (intermezzo, kosta boda)  och 80 tals musiken den bästa musiken.

  
Grym låt som på något vis präglade kvällen.. 

När klockan var 01:30 var vi redo för staden. Tanken var att vi skulle träffa Den genetiska fullträffen Joel och Blaan. Så blev det dock inte.  Joel hade rymt och var och glassa på Push. Blaan var på dansande dingon. Där dom hade slutat insläppet. Man kan säga att vi blev nekade inträde på DD inte så kul.
Vi blev tvungna att göra om vår strategi. Smet in på Götebar, aj aj alla mina fördomar om det stället besannades. Gick till Hardrock istället.

asdkjhsb  
Blaan och Den genetiska fullträffen.

Sedan blev det efterfest hemma hos Anna som bor... ja någonstans, vet inte riktigt var vi hamnade. Det var trevligt till vi blev utkastade. Det blev vi vid nio tiden på Söndag (idag). Tack som fan. Ok vi visste inte var vi var hur slitna som helst, någonstans mellan oerhört berusad och oerhört bakfull. Det var bara att leta reda på en buss station. Trasiga ramlade vi in i min lägenhet där allt hade startat många timmar tidigare. 

Kul att det var farsdag också. Middag med fadern på kvällen. Var inte så pigg på det, men det blev ganska bra till slut.
Pratade uteslutande om vad jag ska göra på för födelsedags skoj när jag fyller om ca två veckor. Har ingen aning om vad det kan bli. Det är dock hög tid att styra upp något. Det förväntats känns det som. Har funderat på City spa a la Hello Monkey. Får se vad det kan landa. 

Nu ska jag äta värktabletter smörja in kroppen med Zon och gå och lägga mig. 
Åk aldrig i en skateboard ramp utan skateboard... 

Kärlek medborgare 

//JL

bläää!!

Världens mest förstörda man ger rapport lite senare!!!!

.

Klockan är 18:20, i precis alla fönster på innergården står folk som gör sig i ordning för kvällen. Även jag.

Ett tidsfördriv att dö för.

Jag lekte lite med ett program på datorn. Resultatet blev, ja döm själv. Ganska basic om jag hade lagt ner mera tid på det hela skulle det givetvis blivit snyggare. Orkade inte. Ganska kul ändå. Filmsnutten innehåller bilder av mig fin, inte fullt så fina och rent usla och fula. Dom värsta bilderna är dock inte med. Det kanske kommer senare.
jag har helt klart för lite att göra.

 

Det är precis en sådan här grej man inte ska göra antar jag. Det här kommer ju att komma tillbaka till mig på något otrevligt vis gissar jag.. 

Pappa

Besökte far idag det var kändes lite så där. Det är en skön person och idag fick jag en nalle av honom. Vad som är lite läskigt är att han känner mig så bra. Bättre en vad jag känner mig själv. Så känns det ibland. Att han altid ska peka ut vad jag borde göra. Att det altid ska vara det jag minst av allt vill göra. Varför ska han var a så klok hela tiden? Eh han ringde två samtal och sedan frågade om jag kunde tänka mig att bli restaurangchef på ett ställe. Det är ju helt sjukt. Det är jag som borde ha dom kontakterna inte han. Jag vill nog inte ha en sådan tjänst.  Men. 

ldaöcfkaå 

Var tvungen att gå hem och lyssna på bra musik i en timme för att komma i fas.


Underbart stycke men varför har dom satt Mozarts ansikte i videon? 

Såg en rolig sak på Tv (Judge Judie) dagens citat antagligen en visdom från det stora landet i väst. "In a relationship you say things" viken klippa.
Kom han på det helt själv?

puss



Désenchantée

Vad har jag gjort denna helgen, det är lite så där med minnet. Har tvättat i alla fall. Det behövdes Hade inte gjort det på länge. Tvätt högen var oerhörd, och jag var tvungen att gå i fulkläder från 2003 fy... 

lkjölndclkad


Var sömnlös här om dagen (i torsdags tror jag) Kl 4:30 fick jag för mig att möblera om i mitt sovrum. Tur att dom som bor under mig är gamla och nästan döva.  Jag förde nog ganska mycket liv. Men när allt var klart.. Då var det var så skönt. Rummet blev  bra mycket större, harmoni infann sig sedan somnade jag. Feng Shui? Yes.

kkalkdåaks dfdafäpjpoasd
dfghbjknlmö,äölhjkgfjkl,

Sedan så har jag haft lite gäster  här hemma. Har även vart gäst hos folk. Finns inte så mycket att säga. Var med när Adam tatuerade sig (igen). Inga fotobevis existerar. 

Underligt ändå. Det här med relationer till vänner mm. Hur dom kan bara kan blomma upp efter att ha vart lika med noll under lång tid. Samtidigt som andra relationer kan stagnera precis lika fort. Den senaste veckan kan man verkligen säga att det har hänt mig. Inte så jätte kul alltid. Det är kanske så det får lov att bli..
Hur tänker folk i bland. Ska inte dra allt här. Det är inte schyst.

Hoppas nästa vecka blir bra, by the way kanske inte den bästa titeln på detta blogginlägg. Blir lite färgad av den musiken jag lyssar på för tillfället.  F.. it!!

Chaque relation exige que nous travaillions à ce

// Josef A




 

RSS 2.0