Fy...

Det här var inte bra. Det hela började med att jag kollade lite på Dansbandskampen på SVT. Det är ju lite kul att se en dansbands tolkning av Kiss låtar. Hans Martinz och allt vad banden kan tänkas heta.
Nu till det lite mera tvivelaktiga.. 
Att jag började digga dansbands soundet. youtubeade lite random på dansband och gillade vad jag hörde. Det är ju helt åt skogen. Pinsamt är bara förnamnet. Nu måste jag lyssna på acidhouse deathmetal eller något annat för att väga upp detta mörka. 



Skämmmmmms

si-fi

Såg på ett inslag om science fiction mässan i Göteborg. Vilka underbara människor. Det passade perfekt in just nu i hallowen tider. Alla var utklädda till något. Alver, vampyrer Star wars karaktärer, Neo, allt.
Det var några som höll på att öva sig att slåss med plastsvärd. Dom övade inför något live rollspel. Har aldrig förstått det där.  Vissa hade ju lite distans till sig själva andra inte. Lite creepy är det ,ilte. 

Nu ska man ut i mörkret, milen ska avklaras!   


hej

Tre Tre Tre

Städar hemma just nu snart dag för en paus. När jag sorterade fakturor och annan rolig post fann jag att min faktura från 3 uppgick till 2011,00 kr *hemsk skräckfilms musik*. Först förstod jag inte varför. Jag har ju lagt om mitt mobilabonnemang till flatrate dvs 599 kr. Då ingår 3000 minuter, 3000 sms, 3000 mms. Det visade sig att dom hade glömt att debitera vissa tjänster förra månaden. Så det lades på denna faktura. Kul. Förmedlade tjänsten för 1249 kr. Tack 3!
tre
Som tur var fann jag ett utbetalningskort längre ner i högen av post. Så skadan var inte så stor. Men surt är det.


Möte

Var nere på stan på en lunch och kaffe träff med SJB tidigare. Trevligt att se henne här på hemma plan, det har jag inte gjort på 3 år. Sallad på paprika och en cappuchino på Da matteo, bra grejer det. Som vanligt när man umgås med henne pratar man om barn. Andras och den lille bastarden som vi skulle skaffa oss.. Undrar hur den skulle se ut.. kanske så här:

l

Inte helt ful i alla fall.. fast blond jag vet inte.

Vi är ganska lika, vi befinner oss på exakt samma ställe i livet.. ungefär. Det var skönt att träffa henne. 
Vad duktig och gick hem efteråt vädret tillät, fast det är sjukt vad kallt det har blivit. Det är bra en månad kvar tills jag blir 25 hjälp ett kvarts sekel. Anar att jag borde få någon sorts kris. Det kanske kommer senare. 
Nu blir det till att städa hela lägenheten. Får se hur bra det går med det. Nu blir det 80-tals musik ett tag.



kyss

// JL Andersson

Godnatt

Ute och sprang precis. 6 plusgrader så det gick på rekord tid. Det går bättre och bättre med konditionen. Jag behövde verkligen komma ut idag. Det var ett tag sedan jag sprang senast. Samtidigt som jag inte har vart särskilt hälsosam sen senaste veckan.  Inte bra. 

Ska pusta ut och lägga mig tidigt idag (antagligen kring 02:00). Ska ju på lunch med min Sara i morgon. Ska bli kul det var över ett år sedan vi sågs på Kreta. 

Bank

Oktoberfest #2

Nej jag orkar inte berätta vidare om oktoberfesten. Kan väl säga som så att det var blött på många sätt regn och annat. Jag blev full som en svenne på Kos. Ronnie Blev full som någon som har rånat ett systembolag. Det var trevligt i alla fall. Det är ett under att vi inte har fått dubbelsidig lunginflammation så lite kläder som vi hade på oss (skjorta, fejk-lederhosen kalsonger).. Bilder säger mer än tusen ord och jag har skrivkramp. 

mun egerdfd

+098uyhnk farmor
nicke lala la la lal l
skusyjwlksnkbhd
Sedan var det slut.

Illa

Tänkte på en grej sist jag jobbade. Jag märkte att jag inte kunde bära lika många tallrikar. Att jag var tvungen att tänka efter vid ett drink recept. Illa jag börjar bli kass på servering.    

Helgen part 1

Vilken helg. Börjar lite överraskande med ett beslut om att åka till Mollösund redan på fredagen. Annars var nog tanken att åka på lördagen. Ganska seg bussfärd, Några killar i 16 års åldern delade buss med oss. Så det skulle pratas högt, spelas techno på mobiltelefonen och annat fräckt som man gör i den åldern.  Dom kom från Nya Lundenskolan för övrigt. Fick knyta näven i fickan och intala mig att jag är en fredlig människa. Ronnie var sugen på att bowla med stackarna. 
Vi blev av med dom osaliga pojkarna någonstans på Orust, då var det bara en tant kvar som förde oväsen. suck! Tanten tystnade efter ett tag, lugn spreds sig i buss och kropp. Det är faktiskt ganska skönt att åka buss på kvällen.

Väl framme i Mollösund slängde vi stort sett bara in våran packning i Sluskens rum sedan ner till Wärshuset.. 
Wäärds hq, basen, ledningscentralen, ground zero för sommarens arbete. Skönt att bara vara där som gäst. Det tyckte tydligen Nicklas också och tog fullpris i baren..schyst.
Träffade Steeven och Roy på Wärds. Det var en freezframe av sommaren. Det kunde lika gärna ha vart för tre månader sedan. Roy var full som en kastrull och svor och pratade om sina pengar, suck. Steeven var bara full. Det vankades poker  turnering. Hade inte tänkt att vara med men vad skulle jag annars göra titta på och dricka öl. Det kunde bara sluta i att jag blev lika full som pojkarna Roy&Steeven, nej tack. Det gick ganska bra hade tur. Men när jag var heads up så förlorade jag på grund av girighet och otålighet. Jag vann i alla fall 300kr så jag gick plus. Det roligaste under den turneringen var 156,5 kilos mannen och dennes vän. Sicka killar. 

Vi var klara vid 01:30 tiden gick tillbaka till Slusk och satte på en film som  vi skulle somna till. Nicolas Cage i Bangkok dangerous. Sjukt tråkig och långsam. Somna tillslut.

Fortsätter att dokumentera helgen i morgon nu är jag tröttt. 



Uppdate

Nu har jag lyckats få lite sömn i alla fall. Inte mycket men lite. Vill inte sova för mycket heller. Kommer bara att vända på dygnet ännu mera i så fall. Pratade tidigare med fröken Karlén. Hon kunde inte häller sova. Kändes bättre att veta att man inte var ensam om det problemet.

Snart kommer Ronnie förbi och bryter lugnet här hemma. Tanken är att vi ska gå ner på stadens av regn dränkta gator. Det ska tydligen köpas oktoberfestkläder. Är inte så jättesugen på det. Det regnar ju som sagt ganska mycket..(syndaflod?) 
Får se vad det blir. Behöver faktiskt komma ut lite. Göra något. 
Kommer inte åka till Mollösund idag i alla fall. Har laddat upp med lite klassisk boy band musik Sweet.   

jsjs

Ensam..

Jag jobbade som vanligt på Maritiman igår. Tänkte att det inte skulle bli så sent efter som jag började så tidigt. Det blev gôra skéta sent, i alla fall för att vara på Maritiman (klara 01:00). Tur att man hade bra kolegor i Frida och Johanna. Idag var det en firmafest 110 personer,buffé lätt som en plätt. Frida var inte med hela kvällen. Intressant ändå när vi har 10 gäster så är vi minst 2 servis. När vi har 110 gäster är vi bara en mera. Samt att den enda extra personalen inte stannar hela kvällen. Hmm.

Det är lite segt att sluta vid den tiden. Sista vagnen hem går ungefär 40 minuter senare. Man hinner nästan att gå hem på den tiden. Man tjänar kanske 10 minuter på att ta sista vagnen. Inte värt det i mina ögon. Så jag promenera hem.
Såg två intressanta saker på vägen hem:

# 1 kaninfamiljens barn som bor vid skansen lejonet har vuxit till sig. Ganska små fortfarande dock. 

# 2 Det manligaste i en klassisk mans stereotyp som antagligen går att göra är att stå på ett stå på ett järnvägsspår mitt i natten.(vilken konstig mening). Stå där och sågan i cirkelformad betongbit med en sjukt stor& farlig såg. Visserligen med skyddsglasögon men utan hörselskydd. När tåg dundrar förbi. Såg som sagt det på vägen hem.
Helt plötsligt kände jag mig inte så jätte manlig. När jag tänker mig vad jag vill jobba med så ser jag mig själv  framför en dator. Antagligen motsatsen till vad jag såg där på järnvägsspåret.

Nu sitter jag här för jag kan inte sova. Var helt uppe i varv efter promenaden. Skulle varva ner i en timme efter jag kom hem. Det var tre timmar sedan. Är fortfarande inte trött. Har tittat på dom sista avsnitten av Starzinger. För några veckor sedan hade jag antagligen blivit lite blödig av slutet men inte nu. Har försökt koppla av till musik, det gick inte. Inget annat en tv-shop  och "gissa rätt ord och vinn massa pengar" program. Jo fyran visade lite matlagnings program. Inget att ha. 
Det är inte ens någon inne på Facebook. Det är ju alltid folk inne..   
Bara en sak att göra sätta sig ner och blogga om eländet. Så nu sitter man här i skenet av två blockljus och är bitter. Bitter för att man kommer vara ett trött energilös gubbe om några timmar. Jag har totalt tappat dygnsrytmen nu. 
Skulle ju kunna ringa ett par personer som jag vet brukar gå vara uppe nu. Men vad ska jag säga till dom? 

-Hej jag kan inte sova är sjukt uttråkad prata med mig. 

Nej Skulle inte tro det. Initiativet till kontakt ska inte komma från mig. Bla bla bla, slidder sludder.
Ska bli sköt att åka ifrån Göteborg ett par dagar nu i alla fall. Om jag får min vilja igenom så åker vi till baka till Mollösund redan i morgon. Det vankas oktoberfest på Wäärds. Oktoberfest utan bratwurst och Sauerkraut, vad är det då? Skärpning arrangörerna. Kan stå ut med det ska bli skoj att träffa Sara, Sofia och dom andra från sommaren. Hoppas på stor uppslutning. 

Vilket oerhört skitväder tur att man inte jobbar med tidningsutdelning eller något liknande. Nej nu ska det ses på film så kanske man blir lite trött. Det värsta är om jag somnar nu så kommer jag att sova i kanske 8 timmar. Då är kl:14 sedan tar det en timme eller så att duscha och göra i ordning sig. Då har ju hela dagen gått. KK!!

ljus

  Guten Morgen, Kinder
  

Klipp

Kollade lite på videosajter av typ youtube. Tänkte göra mig en lista av vad jag fann. 

Föraren har bra mycket flyt i trafiken.. Hans bil borde vara böjd som en ostbågen men klarar sig av någon anledning. Guds försyn. =) 


http://view.break.com/557567 - Watch more free videos




Jag vet inte vad man ska säga om detta klipp. Såg det på 1000 apor. Hoppas att man inte har sådana här vänner. Det ser ju helt orimligt ut. Det är som en bilolycka, man kan inte hjälpa att titta. Aj aj! Hör bilalarmet som startar i slutet av klippet. Som sagt AJ!!!


Suck vilka killar..



Ganska roligt klipp brudpar med distans.. skönt att se.



Den här låten fann jag av ett misstag. Skulle söka på någon artist men det blev het fel och bla bla bla..
Gillar inte 50 cent överdrivet mycket men "In da club" i den här tappningen är helt ok. 




Orkar inte mera. Detta kan man göra hela dagen men det är dags att gå ut i solen. 
Puss

Katt och Jobb

Kom just hem från Maritiman.. Oj oj Det var inte tufft idag 10 gäster på 2 personer. Dom var där i endast 2 timmar. Lugna gatan.

En rolig grej hände på vägen till jobbet idag. På min innegård står det två träd. I ett av dessa satt en katt och jaamade.  Den lille satt ganska högt upp. Så synd att jag inte hade min digitalkamera till hands. Efter ett litet tag som två tjejer och skulle hjälpa den ner. "Vad bra". En av flickorna började klättra upp i trädet. Hon kom inte så långt bra några grenar upp. Föresten vad skulle hon göra om hon kom upp till katten? Ta den under armen och klättra ner? Den skulle säkert inte göra motstånd. Säker bra sätta sig på hennes axel och vara hur lugn som helst.
När hon upptäckte att hon inte skulle komma längre så började hon kalla på katten (typ: kiss kiss kom lille kaaatten). När katten inte kom ner efter den övertalningens så börjar tjejerna att skaka trädet.. ??.. Vad ville dom med det? skaka ner kattstackarn, vad snällt. Kunde tyvärr inte stanna och se upplösningen på dramat.. Katten var inte kvar i trädet när jag kom hem i alla fall. 

 muffin

När jag kom hem har har jag chattat men Tanja och Emelie. Sköna damer. Ska plocka upp kontakten med Tanja igen. Måste det. Katten här är faktiskt ganska lik den som satt i trädet. 

bonne nuit petits!!!!!

José-Louis

Enorm nostalgi!!

Sedan Jag köpt min lilla Mac har jag "Lånat" filmer som en tok. Senast på listan står Starzinger. Om möjligt ligger den här serien mig varmare om hjärtat en vindens krigare. Det är jag inte ensam om att tycka. Alla kids som föddes under 80:talet har antagligen sett Starzinger. Antagligen min första kontakt med japansk kultur. Kanske lite barnslig att se idag. Lite svårare att tycka att cyborgar som slåss från rymdskepp med lansar och klubbor är så där jätte tufft. Lite svårare att tycka det idag en för 19-17 år sedan eller när det var. Starzinger har dock ett vänskaps budskap som var lätt att ta till sig som liten. "Vänskap är det starkaste vapnet" ja hihi! Skön nivå på den visdomen, låter som något som skulle kunna ha stått i kamratposten.
 

Nu antar jag att det bara är att "låna" Robotec och Heman så är nostalgin fulländad.
Nu ska det tränas sedan Blir det att gå ner till Maritiman och jobba lite. Det kan nog bli så att jag bloggar där i från...
 Det kanske blir segt.

By

Oerhörd nostalgi

Jag så precis en film som jag inte har sett på minst 18 år.  Lite konstig känsla att känna igen en film men ändå inte. "Vally of the winds" eller "Vindens krigare" som filmen heter på svenska. Brukade älska att sitta hemma hos Fabian och titta på den. Vi, små skitungar. Tror att den gjordes 1984 alltså är den ett år äldre än moi.. i alla fall.
 Den var faktiskt fortfarande bra.  

khjhuxzc

Au revoir petits!!

Talanglös!

Tog compare your friends testet på facebook. Resultatet talar för sig själv.

86thmore naturally talented
200%
 

Alla ledtrådar säger förändra dig nu.



Efter en konsekvens av fredagen var att lördagen spenderades i min soffa tittandes på webb-tv (uppdrag granskning) med en påse is på huvudet. Det blev lite galet lite för mycket. Det sägs att om man inte har något minne av vad som har hänt. Då har det inte hänt. Jag minns allt för mycket tyvärr. Jag var svag.

17:20 får jag reda att jag skulle börja jobba kl 17:00. Jag har nog aldrig vart så beroende av mobiltelefonen som just nu. Det var också en konsekvens av gårdagen. Nallen pajade, kan bli lite svårt att få tag i mig. Bara att kasta sig in i en taxi och hoppas att Frida är var gott humör. Det blev inte bättre av att jobba på Dan Broström (en färja). Det gungade och jag blev sjösjuk.   
Kristendom och sodavatten
  Enough of this 



Räv!

Var ute  och sprang igår kväll. Det gick lite segt. Jag gick ut lite för kraftigt. Valde att springa på ett upplyst motionsspår efter som det var sent så trodde jag att jag skulle vara allena. ICKE!!  Plötsligt står en lite räv i diket. När jag kommer dundrande med tungt flås och bitter uppsyn smyger den tillbaka in i skuggorna. Lite roligt jag har pratat en del om rävar den senaste tiden.
Räven var jättefin röd med stor svans och hela paketet. Jag hade aldrig sett en vild räv så det var lite tufft. Trodde inte att dom hängde här i Göteborgstrakten. Synd att jag inte hade kamera med mig, bara nallen och den kameran duger inte till mycket. Hoppas jag får se räven igen.  


Räv
 Life&Love
//JL



Torsdag inte onsdag

Bättre dag idag en gårdagen.  Vaknar och gör dom sakerna som man intalar sig att man ska göra. Det ska man alltid göra, då mår man bättre. Undrar varför det är så svart i bland?

Har snyggat till i lägenheten, det finns mycket kvar att göra. Man kan inte göra allt på en dag. *Vill minnas att en stad i Italien inte byggdes på en dag.* Vidare har jag sökt jobb som jag inte vill ha men som jag kanske behöver ta. Får bita i det sura äpplet ett litet tag. Snart är det vår och då slipper jag förmodligen förnedra mig mera. 
Sprang ner till staden senare och tog en snabb kaffe på Da Matteo (Victoria passagen). Sedan bar det hem till mig där en romantisk middag väntade med en kille från Mollösund. Just det vi försökte leta reda på var Lotta&Thomas bor (hjältar från Mollösund). Det gick bra vi hittade deras lägenhet men ingen var hemma.  Fick reda på att det var torsdag idag, jag som trodde att det var onsdag. Hänger inte med så bra.

Min lilla hårmassage borste fungerar. Har upptäckt en liten återväxt av hår. Inte för att jag överhuvudtaget ligger i farozonen för skallighet. Det är ändå kul att se att det fungerar. 
Nu sitter jag och har kasst samvete för middagen som bestod av en iransk specialité (pizza). Måste ut och springa väntar lite tills klockan blir 23:00 tiden. Hoppas Det regnar mindre då.

Såg Bert Karlsson i en trailer för något tv program. Jag blir så arg så fort den mannen framställs som en "kul kille" har folk glömt bort tiden med Ny demokrati? Ett parti som skrev in i sitt valprogram ett krav om obligatoriska aids test för invandrare, bland annat. Blir så arg. Ska skriva ett inlägg om detta snart.  

My du har rätt. Carmen är i och för sig det namn som min syster är döpt till men alla har i hela hennes liv kallat henne för Carmita. Det är lika mycket en del av henne som hennes hår. Jag kommer alltid att kalla henne för det.  


Kärlek

What??

Nu fattar jag inte!! Helt plötsligt är spelaren placerad längst ner på bloggen. Jag har inte gjort  något. Hur?

Osammanhängande

Bra nu lider man inte lägre efter sviterna av gårdagen längre. Nu är naglarna tillbaka i sin normala färg. Ingen träningsvärk. Enda som är fel är vädret. Det lockar inte fram varma känslor. Dags för den årliga höst melankolin? Det visade sig att jag hade glömt min plånbok på ett litet ställe på andralånggatan igår. Dom hade sparat den. Bra, hittade den plånboken i sanden på en lång strand i Thailand. Thailand vilka minnen, lite kontrast till idag här och nu.

Gick hem till mamma idag.   Carmen var hemma och kollade på Nalle Puh. Den lilla skitungen, suck. Vi har så olika syner på stil. Hon tyckte att jag skulle klippa mig och sluta drömma om att skaffa glasögon. För jag såg ut som en idiot med glasögon, enligt henne. Tack!! 



Nytt på Bloggen!!

Du ser den nog. Spelaren till höger.. Det är bara att trycka Play så spelar den lugna smörmusik. Ska försöka flytta på den så att den sitter för Bilderna men det tar lite tid att lista ut. Nu Orkar jag inte, det tar tid att  läsa kodspråk. Sedan är det fantastiskt tråkigt.. Jag är mest glad för att jag lyckades. Testa den!!!


love och allt det vanliga... 

/ J-Dog 

Jag har läst en bok...

Jag har ju haft en del tid över den senaste tiden. Den har delvis används till att läsa böcker. Tänkte dela med mig av vad jag har tagit mig i genom den senaste tiden. Böcker som jag kan tipsa om och böcker som man ska vända och springa om man ser. 

Alexander den store  - (Bengt Liljegren)
Gissa vem den boken handlar om? Vad ska man säga en sammanställning av en av världens mest betydelsefulla härskare. Den här gången skriven av en svensk. Alexander av Makedonien är antagligen en av världens mest omskrivna män, Jesus kommer antagligen före.
Lång bok men intressant. Kanske inte så jätte gripande om man brukar läsa den senaste Annika Bengtsson boken. Men det här är på riktigt. Givetvis en skildring präglad av författaren och källor som kanske inte är helt pålitliga.  
Det är andra gången jag läser den och den var bättre denna gång.


alex

Snabba Cash - (Jens Lapidus) 
Här får man följa en wannabe stekare (JW) som får för sig att börja med knark. (snabba cash) JW bär även på inre problem som ställer till det för honom. Publiken runt stureplan och kopplinger mellan dom och den undre världen är en stor del av boken. Man kan såga att Boken handlar om JW uppgång och fall. 
Boken är skriven på delvis skriven på talspråk. (Rinkeby/invandrarsvenska). Tänkte inte så mycket på det när jag läste boken först. Det visade sig att jag började tänka och skriva på samma sätt efter att ha läst boken. Intressant. Snabba Cash  är läsvärd. Började läsa Jens Lapidus uppföljade (fucka aldrig up) men jag tröttnade snabbt. 
ölkjh


Stalingrad - Antony Beevor
En djupt deprimerande skildring om när röda armen krossade Nazitysklands största arme. Stalins och Hittles vansinne och mänskligt lidande i överflöd. En bra bok, gripande men lite för mycket nummer och namn på  generaler/divisioner truppförflyttningar. för min smak. Är man intresserad om att läsa om hur SOVJETUNIONEN vände andra världskriget. Annars finns ju alltid böckerna om Annika Bengtsson. 
gttyf


Ondskan - Jan Guillou
Den bästa boken från broder Guillou. Bättre en spioner och tempelriddare. Orkar inte skriva efter som om alla antagligen har läst den. Den som inte har läst kan ju alltid se filmen.  Ska ju tillägga att det är andra eller tredje gången jag läser boken.
yh


Storasyster ser dig - Hanna Hellqvist 
En sammanställning av kåserier. Manlighet, kvinnlighet vardag och fest. Det är en bok skriven av en kvinna för vad jag tror kvinnor. Men jag tycket den var bra, rolig. Jag var rädd att det skulle vara en allt för utpräglad Chicklitt. Det var det för visso. Men herrar kan faktiskt läsa den också.
jhgf


Men inte det gäller din dotter - Jan Guillou
Åh ennu en bok om vice amiral Carl Hamilton. Den här gången ska inte världen räddas bara någons dotter. Givetvis är världspolitik en av ingredienserna som vanligt när vi möter Hamilton. Suck.  Här får vi stifta bekantskap med Pierre Tanguy och Erik Ponti som var ledande karaktärer i ondskan. Intressant efter som ondskan ska vara delvis självbiografisk. Erik Ponti = Jan Gulliou. Hamilton gör som vanligt inga fel. Mot slutet tappar Guillou det fullständigt. Han tar i för mycket och ibland känns det som man läser komik. Inte så jätte bra. Dock bättre en Annika Bengtsson.  
lyhykötu



Bibeln eller den heliga skrift
En bok som är flera böcker fast en. Håller på att läsa den för tillfället. Inte från pärm till pärm. Det behövs ej. Min utgåva är skriven på 90 gammal svenska. Det kan bli lite segt i bland. Jag gillar Nya testamentet framför det gamla. Det känns mera direkt och inte så fantastiskt som vissa skildringar i det gamla. Det är dock en bra bok, en god bok. Bättre en Annika Bengtsson? GIVETVIS! Det skulle passa bra med lite käcka bibelcitat ok
  • Matteus 28:20 Jag är med er alla dagar till tidens slut.
  • Matteus 4:4   Jesus svarade: "Det står skrivet: Människan ska inte leva bara av bröd, utan av varje ord som utgår ur Guds mun.
Det blev bara två, Dom blir givetvis finare på engelska men men.  

kjgfu

Just nu läser jag Bortom stjärnan av Elisabet Nemert. Boken tar sin början i ett stall där ett barn föds. För ca 2000 år sedan. Gissa vilket barn? Jag kan inte säga så mycket om boken ännu. Har precis börjat. 

kdnldj



Jag är kass.

Skit, vilken helg! Jag har inte gjort något av det som jag sa att jag skulle. Jag har slarvat med träning, mat, jobb grejer, städning, universitets ansökningar. Jag hatar att ha sådana dagar.  Kan ju inte heller skylla på någon annan en mig själv.
I stink! Måste bättra mig  nu är det måndag i alla fall. Hoppas att den nya veckan håller bättre innehåll.

Ok det har inte bara vart dynga fick lite kontakt med Cattha min gamla kolega idag. Hon är bra, som man säger. Saknar
henne. 


 defrgrgrjkll

I ett desperat försök att kompensera min uteblivna träning tog jag och gick hem från stan idag.  Kom på en idé rörande handeln med utsläpps-rättigheter en företags idé som kanske redan finns vad vet jag. Men det är värt att ta reda lite mera om lagar och organisationer rörande ämnet. Kanske är det något unikt jag tänkte ut.

Det är inte kul nu.

Slusk på riktigt

Söndag morgon. Ronnie kom förbi. Idag är han verkligen en sann slusk. Den senaste timmen tiden har jag blivit  kallad för toffel 50-76 gånger.(*oväntat) Men även lite andra tillnamn ex kossa, flicka, diverse könsord, tragisk och skam mm. Han tycker det är så kul att (i sin egen tro) demolera mitt självförtroende. Jag sitter i och för sig bara bredvid och tar emot allt. Det är inte alltid så kul att vända andra kinden till. 
Andas Josef andas.





Blä

bla bla

Fick besök, sitter i skrivande stund och och kollar på cribbs och är allmänt sluskig. Har hjälp av en som vet hur man ska göra.   

awert



Förr.

Jag var inne på Mitt gamla Nattstads profil idag. Konstigt att den finns kvar. Jag har inte vart där inne på snart tre år eller något sådant tror jag.  Höll på ganska mycket med nattstad en gång i tiden. Under mina gymnasie år.
Vill minas att det var oerhört viktigt att få ett bord med helrör&Champange så fort man skulle ut. Det och att stå på "listan"

Tur att man växer upp lite och får perspektiv på saker och ting. Vill jag dricka äckliga groggar som det alltid blir fråga om med ett helrör på bordet. Så kam jag göra det hemma. Bartendern kan bättre. Champange efter ett helrör smakar kanske inte jätte mycket, man kan lika gärna dricka Pommac. Men det var fräckt då. 
Löjligt,skäms.

Här följer lite distanslösa vimmelbilder på mig från en annan tid. 

kdsuds   xddv

Suck*

prinskorv
Dom här bilderna måste vara 4år eller så. "Blev av" med dom här glasögonen för fyra år sedan.
Varför skulle jag har dom på mig?  Nu ska jag skämmas lite.

Original Bitches!

Vaknade tidigt idag fast ändå sent min väckarklocka hade bestämt sig för att ta sovmorgon. Det gjorde inte så mycket i och fr sig. Pappa kom för bi och hämtade mig. Tillsammans Begav vi oss till Ordenshuset i Johanneberg. 
Det var seminarium i ledarskap, eller kanske inte ändå. Mer riktigt är att det handlade om en metod att upptäcka att en organisation behöver komma i förändring. I alla fall. Deltagarna var representanter från västra götalans regionen, Frölunda sjukhus, och tre konsulter som var där i utbildningssyfte.. pappa var en av dessa. behöver jag säga att jag kände mig lite malplacé??  I början var jag bra seg, lite fokus. Jag hade ätit  bra på tvådagar och hade fått usel sömn. Blev bättre med kaffe efter ett tag. 

Vi fick göra lite praktiska övningar i par, hon som jag blev tilldelad hade halsont och kunde inte prata. =) lite komiskt fast inte för henne kanske. Sedan skulle det utvärderas. Jesus!!! vad det var segt alla skulle komma till insikt och säga samma sak och och och och komma fram till samma sak som redan var sagt. Ni fattar! Det tog en kanske två timmar extra. Viktigt för dom kanske aningen mindre för mig. Allt avslutades med Anka och rotfrukter, helt ok men jag behövde få i mig något fett. 
Bilden: Här äts det anka gubben är pappa. Han var ändå creddig idag.


anka


Med känslan av att mitt huvud inte klarade mera ledarsnack gick jag lite tidigare. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra kl var 13 och jag hade inga planer. Det blev så att jag ringde fröken Nielsen-Holm. Efter ett kort prat om rävar eller något  
föreslog ett möte givetvis hemma hos henne. Kanske inte så smart efter som jag aldrig tycks lära mig att åka kollektivt i dom trakterna, givetvis blev det fel den här gången med. Det var i alla fall bättre en att ses hemma hos mig, som ett förslag var. Pallade inte med min egna bleka lägenhet just då.

Väl framme i Bergsjön fick flickan smaka på min oerhörda, musiksmak.  Snack, bråk, kaffe, musik, rävar, präglade tiden där. Tog mig en frihet som var väldigt lite i hennes smak, men väldigt mycket i min. Gick in i hennes kammare, kom inte så långt. Det var okristet stökigt. Suget efter föda förde oss efter ett tag in till stan. Det blev Paprika (sallad). Inte så mycket att tillägga mera bråk snack och drygt beteende mot varandra. Så nu har man hårbotten full med salt. 

Bilden: ?
ddgg

Vidare har kvällen bestått av film och nedladdning. Fattar inte riktigt dom som medvetet ställer sig och förnedrar sig i en krogkö dagar som denna. Det har visserligen slutat att regna för tillfället men i alla fall. 
Nu börjar en känsla av frid sprida sig.  Nu ska jag äntligen äta lite fett som min kropp skriker efter. 





Kärlek&respekt
// Josef José Louis Ramon Andersson

Ute på stan.

Var nere på stan igen i eftermiddags (igen). Var tvungen att köpa ett fodral till Macken. Skit samma. När det var klart drev jag lite planlöst omkring och kollade på grejer som jag inte behöver. Sprang in i en gammal vän.  Han tog med mig till filosof-spexets sångövning. Lite konstigt. Frigjorda filosofer, en kom tillexempel dit i mantel med huva.=)  Dom hade världens största te påse av någon anledning.

cvbn




la la laa

Det var inte så lätt det här att lära sig Mac. Massa kul funktioner. Har brottats med Photoshop ett tag nu. Det är kul. Nästan så här kul. Detta är antagligen den töntigaste låten från Nittiotalet:



Pro.

Jag vaknade i morse och mådde skit. Av någon anledning var jag spänd som en bratt i Bergsjön igår och i natt. Resultatet blev kass sömn vaknade flera gånger. Var allt annat en utvilad. Mår nog inte så bra tror jag. 
Var tvungen att göra något åt det hela. Pratade ut med Jennie i 1 1/2 minut. Mycket givande.  Senare gick jag gick ner till Nordstan. Köpte en liten sak som gör tillvaron lite ljusare. Det fick bli en MacBook Pro med Photoshop till. Den är jätte läcker men jag har aldrig haft en Mac så det är en del nytt att lära sig. 

Så nu blir det nudlar en tid fram över.

book


Puss på er!


//Josef








The Right Thing To Do!

Jag har på senaste tiden gått omkring och burit på en längtan innom mig. Efter något fint och vackert.  Ibland måste man göra vissa saker även om det bär förnuftet emot. Idag kände jag mig tvungen att göra det. Jag bestämde mig att ta steget mot  något nytt och lämna allt det förflutna bakom mig. Det hade ändå inte fungerat, skulle aldrig fungera. Aldrig
Idag bestämde jag mig för att köpa en Laptop. Det kommer att borra djupa hål men i slutändan är det värt det.
The right thing to do.




Kärlek
//Josef

Wonderwall.

Det var något som fattades på youtube så jag slängde ihop den här lite snabbt. Inte så många bilder. Vem orkar leta reda på 30 bilder som det antagligen skulle behövas.  Det är musiken som är huvudsaken.


 

Hej
//JLR

En svag känsla av melankoli sprider sig i min kropp..

Har lyssnat på en låt i en halvtimme nu. Det är Ryan Adams tolkning av Oasis "Wonderwall"  Jag kunde inte finna något klipp på youtube som var bra nog att länka. Bara massa livespelningar i mobilkamera kvalité. Ni får ladda ner den istället. Eller var säger jag?!! Gå och köp den, nerladdning är ju att stöld.

Han låter så sårad/ nere/ lesdsen. Akustsik med gura och piano vackert är det. Helt klart bättre än orginalet.
Lyssna på en nu!
By by
//J


My love!

Efter som läsarskaran växer tänkte jag ägna ett inlägg åt en av dessa nya läsare. Det är herdervärt att du orkat ta dig igenom min blogg med allt mitt gnäll och mina grammatiska snedsteg. Det är väl inte så konstigt att jag inte har skrivigt om dig? Vi har ju inte setts sedans fars balluns. Det får bli ändring på det. Se till att bli färdig med lägenheten så man får komma dit och bete sig. 

För er som inte känner My. Hennes styrka sitter i den glädje hon sprider. Hennes svaghet?.. hm får återkomma på den pungten. My är även storasyster till Jonathan, en sköning han med. Jonathan är son till Berit och Jan alias Janne. Jan är bror till Per-Anders. Jag är son till Per-Anders. My är således min kusin.
Och det är jukt bra!

....

Jag vet.. Men det blir lite roligare om jag tar tar den här bilden, förlåt.


Smärta!!..

Var ute och sprang igen. Jag är ute på Styrsö hos pappa idag. Fick för mig att jag skulle springa på klipporna. Dad idea! Det var segt, var tvungen att stanna lite. Det känndes som om ryggraden låg och skavde mot lungorna. Jag trodde att jag skulle spy ett litet tag. Men det gick över. Avbröt och höll mig till vägen resten av tiden.
Det är skönt att bara focusera på att ta sig famåt att prestara lite bättre en förra gången. Släppa alla tankar och bara känna hur muskeltrådarna slits sönder i kroppen. Slipper man tänka på allt som man borde göra, allt som man skall göra. Det är faktiskt meditativt. Det enda som hörs är andhämntningen och musiken. Det enda som känns är smärtan från benen och bröstkorgen. Fyskisk smärta är uthärdlig. Den går oftast över och vid fysisk träning blir man starkare. Annan smärta är värre, Mycket värre!



Pust! Flås! Flämt!
//Josef Andersson

Kan det se ut så här?

CV

Josef Andersson

Solrosgatan 9B

41651 Göteborg

0735015620

[email protected]



Utbildningsmål

Jag hoppas kunna komma in på ett program i ljusdesign till våren. Det är något som jag verkligen tycker är intressant.


Speciella Färdigheter

Jag har länge jobbat länge i restaurangbranschen. Där tvingas man lära sig hantera stress. Det har varigt till stor hjälp både yrkesmässigt och privat. Utan att förhäva mig skulle jag vilja påstå att jag är lätt att jobba med.


Erfarenhetsbredd

Under mina anställningar har jag jobbat med följande 


  • Servitör
  • Bartender
  • Roddare
  • Gadrobiär
  • Kafébiträde
  • Restaurangbiträde
  • Tidningsdistribution
  • Fastighetsskötsel

Anställningar

  • Tjuvkils Gästgiveri AB                  1998-1999
  • Restaurang Kajskjul 8                  2002, 2004-2006
  • Kompaniet underground              2002
  • Liseberg Personalkafé                 2003
  • Restaurang Assistens                  2004-2005
  • Mölndalskommun Samfast          2004
  • Resurs Bemanning                      2006
  • Maritiman                                     2006-2008
  • Villa Belparc                                 2007
  • Restaurang Istället 2007-2008
  • Ocean Group                               2008

  

  

  

  

Praktik

  • Gunnebo slott                               2000
  • NK Restaurang torg                     2001

  

Formella kvalifikationer

Jag har en samhällsvetenskaplig gymnasieutbildning med inriktning på internationella relationer. 2002-2004


Språkkunskaper

Svenska        flytande

Engelska       flytande

Franska         Grundläggande


Personliga uppgifter

På fritiden brukar jag vårda mina relationer med dom av mina vänner som jag har som inte har jobbat med restaurangyrket. Det och att träna min kropp. Jag har precis börjat med en Diet som heter The warrior diet. Det är inte så mycket en diet som ett sätt att se på mat.

Jag brukar även fotografera och redigera bilderna. Det är väldigt rogivande.   


Josef Andersson



Dirt

Det går inte riktigt min väg just nu. Imorgon går min deadline ut. Efter det kommer jag att bli tvungen att söka restaurang jobb igen. Det tar emot. Om det bara vore det enda problemet. Det går inte min väg just nu, och det är skit.

ggh

Tänk på döden.

Jag besökte min morfars grav idag. Jag mins inte när jag var där senast. Många år sedan. Det var lite konstigt. Jag visste inte vad jag skulle känna. Det var ju så längesedan som han var här. Det var 1992 då var jag 9 år. 

ii  

AHH!!!

När jag vaknade idag fick jag något som liknar panik. Jag hittade inte min lilla digitalkamera. Hade jag glömt den någonstans igår? Nu är den upphittad men man börjar ju fundera på nur mycket saker som har försvunnigt och gott sönder genom åren. Saker som jag har krachat genom åren är:


  1. Streo bluetoth headset SonyEricsson
    2x 1900kr
  2. Digitalkamera Sony 2500kr
  3. Jeans Nudie 1200kr
  4. Jacka Daniele Alessandrini 2900kr
  5. Jacka Hugo boss 3900kr

Ok det här var inte så kul. Slutar innan jag deppar ihop av ångest.  Har ju haft en del mobiltelefoner också svårt att sätta värde på dom. Hade vart kul att ha kvar dessa ting.
 Ska sluta med alkohol! 


Adam&Mjöd

Det är svårt att säga om vi lyckades med mjöden eller om det var ett totalt haveri. Den blev ju berikad med alkohol. Det var ju meningen.  Det måste ju ses som en seger. Där i mot var smaken, ja.. inte helt tilltalande. Sur bäsk, smakade inte honung någonstans. Det var helt klart ett misstag att kassta massa lingon i drycken. Inte gav dom någon god smak. Inte heller fin roséfärg. Kolla på den här bilden man blir inte så sugen.
Det ser ju ut som någon har vomiterat i mjöden.
dd


Det var ju bara att försöka göra det bästa av det hela. Vi fick testa oss fram. Se om man kunde tillsätta något så att det blev drickbart. Socker, Sprite, blandsaft mera honung etc etc..
Det känndes ganska fjortis. 


Om man stoppar in en flaska med honung i mickron. Och låter den gotta sig för länge så sprängs den. Fick det bevisat för mig igår under mjödandet. Fast det är klart. Jag höll ju i honungsflaskan. Sprutade ner Adams kök med honung. Kul precis vad man ville göra kl 24:00 på natten, tvätta bort honung.



...


fgfg


 

Beger oss ner till staden för att gå på discotek. Då ringer favorit fjortisen Vilhelm Eskilsby. Han skriker att han är på Trädgårn att vi skulle komma dit. Tror jag. Hörde inte allt. Vi går till Styrbordbarbord. Träffar lite randomfolk. Blir presenterad för en av Adams kollegeor En blond 18 årig skönhet. Säger det till Adam:
-Hon ser ju bra ut, är du intresserad?

Adam:
-Nej! Visst är hon snygg men vänta tills hon pratar med dig.

Oj oj.. vad rätt han hade. Blir lite orolig för vissa ibland. Hon är säkert jätte rar. Men hon var nog inte den skarpaste kniven i lådan. Inte den hårigaste apan i djungeln. En båge kort i en akvedukt.  Förlåt. Jag vet inte hon kanske bara var lite full.
Kul att det blåste storm när man skulle gå hem.


by by
// J


Mead!!

Så var det klart. Sticker över till Adam sedan. Ska kolla läget med våran Mjöd som har stått och gottat till sig under sommaren.  Denna ädla vikingadryck. Honungsvin för att vara mera exakt. Vi valde att sätta vår egen tvist på mjöden och hällde i massa lingon. Rosémjöd, jag älskar rosé. Drycken ska vara rosa. 
öh


 

Blind, Döv

När jag gick genon nordstaden tidigare idag. Såg jag ett gäng tjejer som var ute på möhippa. Min spontana reaktion var:
Åh Nej! Jag är inte världens största fan av sådana aktiviteter. Hoppas att mina vänner har godheten att låta bli att dra med mig ut på svensexa.
I alla fall. Jag går förbi så snabbt jag kan. 30 sekunder senare får jag ett argt mess. Det frågade om jag var blind och döv. Jag ringer upp, efter ett tag får jag reda på att möhippan var för en av mina vänners blivande. Pinsamt att bara ha kilat förbi när dom flesta i sällskapet känner.
Blind och döv


Robotwars!

Älskar det programet. Nu är det Final med Razzor!!

...

Kött!


Musik..# 3

Dags att lägga up lite schön nusik..  Hörde denna tidigare idag på BANDIT. Det var några år sedan sist. Brukade rocka en del till Offspring när jag var yngre. Vam har inte stått på ett dansgolv och hoppat up och ner med spasmiska rörelser till dennà?
 


Lyssnade en del på denna låten när var på rundresa i Thailand och Malaysia för.. 5 år sedan. Sjukt känns inte som fem år sedan, kanske två inte fem.  Varje gång jag hör den så tänker jag tillbaka på allt man gjorde då. Arresterad av militärpolisen, villse i Kuala lumpor, Djungelvandring i Cameron Highlands. Det hanns med en del på den resan.
Man vill ju tillbaka.  




Ah.. Puff Daddy som vi gammla fans kallar manen med glajorna. Lyssnade på den denna trudilutt i går natt.
Tänker på högstadiet. Puffy och biggy vs tupac och annat trams.
Tror jag har denna plattan någonstans. No way out. En av få hiphop plattor som jag har.




Åh nej! Nu kommer Peder skit också.. Blir lite kortare en tänkt idag. Ska ut  i solen och fota.


Hmm..

Men hallå!? Vad trött jag är. Inte bra att sitta uppe hela natten och snacka i nallen. Tror att  det blev i nära 5h, NWR. Endå ett bra samtal, blev lovad stryk bland annat. Det känns bra att ha folk i mitt liv som kan utlova misshandel om jag inte sköter mig.
Blev väckt av ett mess kl 08:15 skönt tre timmars sömn. Det gjorde inte något, Medelandet var gott, min lilla svarta skönhet är klar för upphämntning. Äntligen!  Ska dockumentera vilken stark och possetiv man jag komme att bli när jag startar med The warrior diet.


Hörs senare!
// José

El Classico

Hörde denna vackra melodi på radion idag. Nostalgin var ett faktum för 13 år sedan var jag på seglarläger när den här var som hetast. Njut!


veckoslut...

Vilken dag! Den börjar med sovmorgon, tydligen var jag inte den enda som unna mig det idag.=) 
Fortfarande trött börjar jag kolla på komentatorspåret till Transformers. Verkligen en bra film, Tuffa robotar, humor, bra story, mycket action. Den har något för alla.  Påminns om att jag skulle ha lämnat tillbaka den igår. När jag kommer ner till kvantum för att utföra denna handling. Då upptäcker jag att det är ca 20 personer i kö till tobak/tips/film avdelningen. Orka! ska ju bara lämna tillbaka filmerna ju. Då begår jag något som kan betraktas som en dödssynd här i sverige. Jag skiter i kösystemet går förbi alla. Tur att kassörskan var med på noterna och lät mig. Fick dock en del blickar och kommentarer av dom som jag hade kränkt med mitt beteende.


...  ........


Var tvungen att kila förbi Maritiman. Efter som jag inte har fått förnyat förtroende att ansvara över ett eget par nycklar är jag tvungen att shanghaia ett par när jag jobbar stängning. Trevligt att träffa Emelie och Ebba. Godingar. Det finns en notoriskt usel it-dude på Maritiman. Idag fick jag chansen att träffa honnom. Ärligt talat jag skulle hellre ha träffat honnom i skallen med en tennisboll eller något. 


 Flickan är jätteglad över något



Skulle låna fars ordbehandlare idag och satt några timmar på SWCO och arbetade lite. Började må illa efter ett tag. Dator surr och en skärm som inte uppdateras tillräckligt fort gör så med en. Tjatar mig till att låna hans laptop över helgen. Gubben ska ändå till Sthlm på nöjestripp. Det går bra. Tyvärr får jag också låna hans schletna fula portfölj som han kallar datorväska. Inte så trendig om man säger så. 

Nu är jag sjukt seg. Vill bara se på Komentatorspår till mastodontfilm och äta onyttigheter. Skulle träna idag, skulle springa, skulle börja med The warrior diet men jag orkar inte.
Saknar Lisen hon kommer hem snart. 

 
// El Ciggo Grande


Kolla här!!

Fann den här anonsen på Ams .se idag. Man har heltklart sattsat på fel branch. Suck




Reklamfilmsroll som "Proffessor" sökes

3 män i ålder 45 - 65 år sökes för roller som "professorer" i en reklamfilm.

En med amerikansk, en med indisk samt en med tyskbrytning.

Ni måste kunna tala svenska, men det är viktigt att ni kan bryta på ert eget modermål.

Reklamfilmen ska gå på TV, bio, internet samt s.k. in-store (visas i
butiker).

2 inspelningsdagar I slutet på oktober.

Ev. tillkommer även inspelning av radioreklam samt stillbilder. Då utgår extra gage.

Varaktighet/Arbetstid

Visstidsanställning max 10 dagar

Heltid

.

Tillträde

Enligt överenskommelse

Lön

Gage: 25.000 som lön


Love&Dirt

Alla skeden här i livet kontrolerar vi inte själv över. Händelser kopplas ihop på sätt som vi inte kan se i förväg. Eller ens ana. Vad hade hänt om jag inte hade sagt upp mig från Istället när jag gjorde det. Om jag inte hade tackat ja till att jobba för Ocean Group. Jag kunde lika gärna ha hamnat i Smögen eller fortsatt att jobba/studera här i stan. Det är tillfälligheter som gjorde att jag kom till Mollösund i sommar, eller?
I villket fall jag fall. Ibland träffar man personer som kommer att betyda mer för andra. Just nu är det svårt att se hur en av dessa mår skit och har kännt sig tvungen att fatta ett beslut som bär hela hans hjärt emot.  Det är ju inte så att jag inte förstår hans smärta och kan relatera till den.
Ibland är det inte upp till oss, med det gör fan inte saker lättare.



// lillebror


Tisdag!

Det känns som det har vart helg. Min slusk har vart på besök. Tanken var att vi skulle gå ut och dricka som Dionysos. så blev det inte. Ganska bra, det är inte så kul att vakna upp och behöva ligga med den ispåse på huvudet halva dagen.  Dessutom är det mer ekonomiskt att inte bete sig på det viset.
I tisdags skulle vi gå ut var lite laddade, en pizza senara var det en annan visa. När vi ligger utslagna i soffan av Degklumparna dom kallar pizza. Då ringer dom från maritiman, jag har glömt bort att jag skulle jobba den dagen. Det var bara att lägga hälarna i nacken och bege sig till jobbet. När jag var klar och kom hem var det sentementala breakupmusik timmen med Ronnie. Tur att men var ute ur den djupaste svackan då. Måste iväg och länna tillbaka filmer nu fortsätter senare.

love
//J


klagan

Barnföräldrar  vilka tror dom att dom är? Har blivigt påkörd vid ett antal tillfällen den senaste tiden. Senast blev det ett avtryck på mina vita skor. Det går inte bort. När det är min tur, oj oj vilka fina barn det kommer att bli. Det säger nog alla blivande föräldrar eller alla som tänker sig att skaffa barn överhuvudtaget. Tillsvidare ska jag knyta näven i fickan och bita mig i tungan så att jag inte gör något dummt.

Tidigare idag när jag och Ronnie satt och avnjöt varsin subwaymacka i solskenet. Då kommer det fram en man med latinamerikanskt påbrå. Jag vet redan vad han ska fråga innan han öppnar sin mun.  Givetvis har jag rätt gubben säger
-¿Habla Español?
Som vanligt svarar jag på svenska för att markera. Inte det att jag inte kan svara på spanska. Börjar bli trött på fragan och följdfrågorna när jag ger ett negativt svar.
Gubben undrar hur man tar sig till åbro. jag visste inte det. säger det på svenska till honnom
han går men kommer tllbaka och frågar varför jag inte pratar spanska.
-Men 5-10 milarder paratar ju spanska säger gubben.
Allt jag kunde tänka var. Det skiter väl jag i jag ska inte prata med 5-10 miljader mäniskor ändå. Vill jag det så löser jag nog det ändå.
Varje gång jag träffar någon spansktalande samma visa, samma frågor.

Grr
// Josef

Enough #2 Lunicore, frisyr

Jag har tänkt så mycket dom senaste dagarna. Det är inte alltid så
bra. Jag fann att jag bara tänkte i cirklar. En svår grej har vart att
jag inte har förstått J i sitt beslut. Det har inte vart så lätt att
förstå. Vi kommer från två olika bakgrunder och synsätt.
Igår hade jag ett väldigt klargörande samtal med en person som står J
nära. Det var inte det att jag fick så mycket nya svar. Dom svaren jag
fick hade jag redan fått. Men det var nog inte därför jag ringde. Jag
ville.. vet inte, en kvinnas syn kanske. Någon som kunde relatera till
det hela. Någon som inte var J. Det var ett bra samtal inte jättelångt
eller så. Jag fick några självklarheter utpekade, grejer som jag valt
att bortse ifån. Basic stuff som antagligen står i 1000
relationsböcker.  Men det gjorde allt mycket lättare. Tack JennY You'r
the shit!


Ringde J imorse när jag vaknade, osäker på hur det skulle kännas. Det
var bra Inte konstigt alls. Skönt. Jag är klar med att vara nere. Det konsumerar för mycket energi.
Det gör faktiskt inte saken bättre, tvärt om det fördjupar bara kännslan av otillräcklighet och sorg. 



Ny frisyr: Nästan synth. Världens sötaste tjej som klippte mig denna gång (sofie) frågade hur jag ville ha det i nästan varje klipp. Inte så lätt att ge svar på jag hade inte en susning själv. Jag ville bara ha något nytt. med lugg. syns inte så bra på denna bild men 13mm på ena sidan. längre på andra sidan. 

En tanke går ut till broder Hedén. Vars företag Luni Core (http://www.lunicore.se) ska byta bolagsform. Från ekonomisk förening till Aktiebolag. Med hjälp av Lunds universitet. Kul eftersom kiddsen som jobbar med det inte är klara med studierna ännu. 

Love 
//JL


 


RSS 2.0