Enough

The hardest thing I'll ever do
Is to walk away still loving you
I'd give anything if you loved me
But some things just ain't meant to be

Can't say it's all been time lost
In the Long Run, I'll be a Better Man, Better Off

Gonna find my pride, self esteem, get on with my life
follow my dreams, ain't lookin' back
Learn from my mistakes, once I'm past this heartache
I know when the hurting stops, I'll Be a Better Man, Better Off

I know Rome wasn't built in a day
And there's a lot of good memories in my way
If I had it to do over again
I wouldn't change a thing, except for the end

Gonna be some pain, gotta pay the cost
But in the long run, I'll be a Better Man, Better Off

I'm gonna learn from my mistakes
Once I'm past the heartache
I know when the hurting stops
A Better Man
A whole lot better off

Avslut

Vad som smärtar mest är att jag inte fick chansen att visa vad jag går för. Efter helgens svårigheter kom ett avslut som jag får säga att jag är till freds med. Inte nöjd, tillfreds. Nöjd skulle jag vara om inget avslut var nödvändigt.
Men jag inser att det inte är i mina händer. Att det  aldrig var.
 Det tar dock inte bort det faktum att det gör så himmla ont.  Även om  det gör ont så skulle jag inte vilja ha det ogjort. Jag hade bara gått om kring och undrat "what if" annars.
Jag föll hårt. Nu ska jag bara sammla i hopp mig och resa mig igen. Det kommer att ta ett tag men jag kommer dit.
Tack J för allt. Även om det inte gick som vi ville tillslut.

..

Dags att lägga dessa på hyllan.. Enough
// José-Louis


Dirt

Kl: 01 någonting igår natt brast det för mig. Då kom alla blandade känslor och intryck från dagen ikapp mig. Dom träffade mig. Hårt så hårt att inte bara mitt sargade hjärta värkte utan att jag även kunde känna fysisk smärta i hela kroppen. Det är sant som dom säger att kroppen påverkas av ens tankar och vilket sinneställning man befinner sig i.
Det var fruktasvärt och befriande.

...

Jag har så mycket jag vill ha ur mig. Just nu fårmår jag ingenting.


Jen..



//JL

Hört på stan

I veckan satt jag lungt på ett fik i stan och väntade på en låt oss kalla det. "vän"
När jag satt där i min enskildhet kunde jag inte hjälpa att höra samtalet som bordet bakom mig hade.
Det var en kille och en tjej. Killen skulle göra slut. (Varför valde han att göra det på ett kaffé?) Han hade sagt allt det vanliga. "Det är inte du det är jag" och sånt.
han fick nog slut på argument och ville gärna göra slut för efter ett tag så sa han.

-Jag kan inte vara tillsammans med dig för för du har så horiga skor.

Jag satte i kaffet i halsen. Trodde inte riktigt på vad jag hade hört. Var tvungen att gå. Vek mig av skratt enstund senare. Stackars flickan
Just det dom skorna som hon hade på sig den dagen.. Det var vita converse, likadana som jag hade den dagen för övrigt. Suck ungdomar

..


Trött jag blir.

Det värsta någon kan göra är att slösa med någon annans tid. Skulle låna min grannes dator här om dagen. Visst det var lungt sa hon ring i morgon så löser vi det. Jag ringer vid tolvtiden. (inget svar) Messar några timmar senare (inget svar)  Får efter ett tag på henne. Hon säger att hon är på stan, men att jag får låna datorn senare. Har inte hört av henne ännu. Jag menar vill hon inte eller om det har dykt upp något så att hon inte kan låna ut datorn så är det lungt. I så fall kan jag ju lösa det på ett annat sätt. Nu slösade jag bort massa tid på något som inte hände. Hoppas att hon inte slösar bort mera av sin tid på mig. För jag kommer inte slösa min tid på henne!

José-Louis

Musik #2 (90-tals Nostalgi)

Så här på gränsen till natt blir man allt lite nostalgisk, mellankolisk etc etc.. Xlnt att blogga om musik när känslor och annat larv rusar genom kroppen.

"Stand by me" är helt klart min favorit bland Oasis låtar. Klart bättre en Wonderwall mm. Den kom när jag var lite, splittrad kanske man kan säga. Tio år sedan typ.  

Liam gallagher sluta aldrig slåss med brosan.



Swingfly, Thomas Rusiak, Paola,Robyn vilka dom än hjälper eller om dom släpper eget så bara jag älskar  Teddybear STHLM elektrosound. Helt klockrent. Det här är en skön låt som har gått varm på Mp3-spelaren i sommar. Clean pop. hela albumet är lysande.(Stockcity gil) Yes I like!
 


Det här är nostalgi för mig. Var så gald när jag fann denna låt fär ett tag sedan. Jag har nog inte hört den sedan Den kom ut tror jag. Kan det var 13 år sedan. Det är antagligen Robert Miles fel att jag gillar elektro så mycket.




Detta är något av en skämslåt eller inte, jag måste ju bara gilla den. Det ligger ju i mitt intresse att göra det.  Och det gör jag. Hur mycket svenne på koss det en är över den. För det är det. Sash vad gör han idag?


´The last one! Den går ut till alla sluskar där ute. Denna videon har av någon anledning inte blivigt censurerad av Youtube. Detta trotts att den helt sjukt politiskt inkorekt. Det knarkas och has sex mm. Vill minas att bandet fick massa spelningar avbokade och att MTV med flera vägrade att visa videon när den kom. Inte så konstigt det hade bara blivigt massa "blurade" bildrutor hela tiden. Var det inte Jonas Åkerlund som stod för regin?


Puss hej
/ JL

Lite att göra!

Har enormt tråkigt just nu! Sitter och jobbar på Maritiman en buffé 11 pers. Två i servisen inte mycket att göra om man säger så. Kvällens gäster är Svt med Eva Hamilton i spettsen. Hon verkar vara hur skön som helst. 
I alla fall.. Det ges mycket tid att dagdröm en dag som denna. Såg Desperado här om dagen. Om jag inte skulle vara Josef. Den toppen individ som jag faktiskt är, skulle jag kanske vilja vara Antonio Banderas. Helt ärligt kolla vilken man. En äkta latino lover. Han är nog lite som mig. Fast stor.
http://www.youtube.com/watch?v=c8gYxguwLvc
Bra låt för övrigt.


Helg

Fredag:
Sjukt laddad hela dagen. Hade ju vart sjuk i veckan och fått äckligt mycket energi över. Efter tvätt och annat glamm så gick jag hem till Dr. Gedda. Där väntade Buritos och Parmiddag. Låter hemskt, det var ganska soft. Många whiskey groggar senare började jag fundera på sluskismen igen.  En av herrarna Jakob är nog en ordentlig slusk. Utåt en svärmorsdröm, en creddi kille. Men där bakom lurar något annat tror jag..  I alla fall trevligt som bara den. Kvällen slutade INTE med portvin och porrsurf vilket inte är en ovanlighet i det sällskapet.. Det är klart nu var ju flickorna med. 
.. 
(Det finns en del slusk i denna man)

Lördag:
Med visst vemod i hjärtat gick jag ner till Maritiman ,sista dagen som knopen var öppen i år.
Började bli yr i skallen efter ett tag. Fattar inte varför? Havsluft kanske? Arbetsdagen led mot sitt slut och jag började tänka på vad jag skulle göra efter jobbet. Hade bestämt träff med en person efter jobbet. Skulle höra av mig när jag slutade.
Sagt och gjort. När jag ringde och vi hade pratat ett tag så började det krypa fram att planerna hade ändrats. 
Kära vederbörande var på väg att göra något helt annat och meddelade mig det under vårt samtal. *Bra varsel. Den narturliga reaktionen vore antagligen att bli sur som fan. Just då kunde jag inte förmå något annat en att le åt hela situationen. Det är först så här lite efter som jag känner att det kanske inte var helt kocher. Har nog aldrig blivigt så dumpad någonsin ever..

Gick förbi min moder och umgicks med syrran lite. Hon övertalade mig att låna ut en mobil till henne. Undrar om jag får se den igen?  Gick hem, när jag sätter nyckeln i låset till min dörr kommer jag på att jag har glömt en sak hemma hos mor. (suck) Går tillbaks, blir inbjuden till Emmeli på Cocktail kväll med tjejerna. 
Trevligt, skvaller och annat. Min kväll avslutas med att jag går till rockbaren för att träffa Linnea från Ocean. 
Tre paradoxer
1. Jag ställer mig i en kö för att komma in till en krog.
2.Krogen som jag vill komma in på är Rockbaren.
3. Kön tar 35-40 minuter. 
Stannar inte så länge. (tror jag)  Blir skit trött och seg. Så jag går hem.


Söndag:
Tar upp tvätten från i fredags. På kvällen blir det Middag hemma hos mor. Vi praktiserade överklass med skaldjur och vin. Sedan bar det av till Peder för en whiskey provning.
Kvällen avslutas med en lite runda på stan med Magnus och Helena. (Karlssons garage, Istället, Smaka, Orgia)
Gillar Orgia rätt musik, personal, inredning.  Topnotch!


//Nathanael


Kärleksbarn

Vad skulle hända om man blev tillsammana med sin första kärlek. Man hade gift sig skaffat ett bra liv och till slut skaffat barn kanske. Min första kärlek var Anna i Bullerbyn. (flickan i Norrgården) Så här skulle mitt och Annas barn se ut om vi skulle få för oss att..get busy

..

Valde att ta en bild av Anna sahlen som vuxen istället. Slipper gärna peddo misstankar.


Musik

En av ljuspungterna i går var att jag hade otroligt mycket tid att surfa på. Det blev en del youtube om man säger så.

Det var länge sedan jag kollade musikvideon till Red Hot Chilli Peppers låt Snow ((hey oh)) trummisen är ju sjukt lik Will Farell. Det är antagligen den låt som har spelats flitigast på min Mp3 ever.    http://www.youtube.com/watch?v=yuFI5KSPAt4

Jag ska verkligen inte besudla denna låt med skitsnack. Jag vet att det är jätte många som älskar den här sången osv . jag med. 
Det finns dock en mycket komisk sida nämligen musikviedon allt är jätte fint lagom pretto i svart vitt och allt. bilder över ett kallt Göteborg. Stämning. Det är bandet man ska hålla koll på. kanske i vissa fall bildspråket. Låten är "tusen bitat" med Björn Afzelius. jag hade ganska skoj när jag såg detta iaf. Skönt att se att dom har lite distans till sig själva.

http://www.youtube.com/watch?v=-u-ZcFgDj-4

Den är låten här remixen antagligen 4 år på nacken nu, Vet inte riktigt. Skön är den i alla fall. åter igen är det musikvideon som är skön här. Knark var nog en faktor när denna video skapades. Den är inte som många andra house/ elecktro videos, fulla med lättklädda tjejer. tur att sådant finns redan. Roligt att se. Gillar
Gloria det är bra skit från 80-talet. Mylo är bra med.

http://www.youtube.com/watch?v=9grWoCEZHFI

Hur gammal är den här låten då snart 40 år eller så skulle jag gissa på. Den tillhör dock en av mina absoluta favoriter. Black Sabbath med Ozzy. Han var antagligen inte det vrak som han är i dag, men på god väg.
 Här är det låttexten som är helt knarkad. (antagligen snö) Den som vill läsa mera om dekadenta rockers kan jag reckomendera boken "The Dirt"  som för övrigt ska bli film snart. lått till Godo och försök förstå vad han sjunger om.

  http://www.youtube.com/watch?v=SRwwYWlbP2U

Bless


Sjuk sjuk sjuk...

var sjuk (förkyld), tja igentligen sedan mitten på augusti. Igår bröt det dock ut med full kraft.
Inte så skönt kan jag lova orkade inte göra någonting, allt var kass. 
Vid kl 16 blev det värre. Såg på "that 70s show" drog mig till minnes att den gick när för 5 årsedan. När jag gick i skolan. Då kom ångesten på besök. Vad har jag gjort på fem år? etc etc. Inte kul blev tvungen att rensa tankarna med att spela spel med focus på våld och död.
Vad som slutligen fick mig på bättre humör var att styla upp mig. Att se topnotch ut har en bra läkande kraft tydligen. Sedan var det bara sjukt tråkigt att vara hemma. Rastlös var jag. ska glömma att gårdagen har existerat. 

Louis

re:Komiskt enkelt och skrattretande

Måste bara svara på Herr Sluskens senaste inlägg om mig. För det första är det kul att jag får så nånga rader på sluskens blogg. Det tyder på att han har koll på vilket folk som det är relevant att skriva om. Den av er som inte har läst kan ju altid gå till. http://sluskarna.blogg.se/ 
För er som inte orkar kan jag ju säga vad det handlar om.
På sluskbloggen så anklagas jag för att vara en toffel och att den enda andledningen att jag gick till Göteborgskyrkan förra veckan är på grund av en tjej.
 
Självklart gick jag dit på grund av en flicka eller kanske rättare sagt tack vara en flicka.
Jennie visade mig endast dörren jag valde själv att gå i genom den. Den som tror att jag skulle annama en tro eller att ändra sätt att leva bara för någon annan en min egen skull känner mig tydligen inte så bra. Det var bra för mig annorlunda men bra. Jag har något nu som jag inte hade tidigare.
Det låter som jag skulle vara en helt annan person men jag förblir Cigge, Jackson, Jos, Prins och allt annat som folk har kallat mig genom åren. 

Det har efterfrågats bevis på guds existens. Kanske jag kan bidra med något i den frågan. Det finns lite olika argument som berör olika delar i denna fråga.  

Kosmologiska argument:

Kosmologiska argument bygger på att universums existens inte är evig eller nödvändig. Utifrån Big Bang-teorin och Termodynamikens andra huvudsats har vi starka skäl att tro att universum inte har existerat evigt bakåt i tiden. Det är även orimligt att tro att universum börjat existera ur ingenting genom ingenting. Ur ingenting kommer ingenting. Därför är det rimligt att tro att universum orsakats av något bortom universum. Kosmologiska argument kan inte bevisa alla Guds egenskaper, men de ger oss skäl att tro på en icke-fysisk (andlig), icke-rumslig, icke-tidslig (evig) och enormt mäktig första orsak till universum.


Religiös erfarenhet

Religiös erfarenhet är kanske det vanligaste skälet till varför en person börjar tro på Gud. Det finns många olika sorters religiös erfarenhet. Vissa har mystiska upplevelser som är svåra att klä i ord. Somliga har en andlig längtan som möts i förkunnelsen om Jesus och skapar en inre förvandlig som personen själv tolkar som ett starkt bevis för Guds existens. Andra har upplevt konkreta bönesvar som även utomstående har svårt att förklara bort. "Religiös erfarenhet" är alltså ett mångtydigt begrepp.


Moraliska argument

Moraliska argument utgår ifrån våra moraliska intuitioner att rätt och fel inte endast är förankrade i människors vilja. Någonting blir inte rätt bara för att många människor kommit överens om det. Det rätta och det goda verkar istället vara något oberoende av människan. Men vad grundar sig moralen på om det inte finns en god skapare som skapat oss med vissa goda syften? I ett absolut värdeneutralt universum finns det inget objektivt dåligt med att människor våldtas, torteras och dödas. Utan Gud svävar moralen fritt. Men om Gud finns och är god till sitt väsen har moralen en fast förankring. Detta rimmar med hur vi faktiskt upplever moral.

Tack för mig Kärlek
JL


Sluskens klagan

Det har sagts att jag skulle en svikare, backstabber en riktig judas. Av vilken orsak? Jo att jag för en vecka sedan gick på en gudstjänst..
Mmm Det är verkligen farliga grejer det. "att inte jag såg det själv" suck*
Skulle tro att den senaste tidens klagosång och påhopp beror på avund.
Antagligen är ärkeslusken själv intressarad av andlig vägledning. Det finns en längtan  nere i sluskhjärtat.
Eller så gillar han bara att fucka med Josef, vet inte riktigt. 


 
Detta                                                                   Eller                                                                                     Detta


Vad är det som säger att jag inte kan vara en lagspelare. Måste jag välja? Bägge är ju så himmla bra. Bägge har givigt mig så mycket. Nu blir jag lite upprörd här.
Puss på dig slusk!

/Cigge (En föredetta Slusk tydligen)

Fredag I Rengbågens Tecken

Fredags var en ganska seg dag. Tvätta, söka jobb och annat brunt.
 Ljuset kom när min Ida ringde och tjatade mig ner till stan. Det blev en liten runda. (The quuen, Gossip, Istället, Ritz, sense och Gretas) Varför hamnar man alltid på böghak när man är ute med den kvinnan? suck*  Gossip kanske inte är det bästa jag vet, lite för intimt, lite för mycket korv.  I så fall var Gretas bättre. Aldrig fel att dansa till töntig musik. Hade dock lite svårt när "cotton eye joe" spelades. fy skäms Mr.Dj! Trötta och fulla gick vi hem..Vackert
Puss på er.





sköna snubbar med alternativ syn på partnerskap.
Sköna killar med alternativ syn på partnerskap vackert

Nu Kör Vi!

Lördag och jag sitter och bloggar. Strange jag som har trashtalk:at bloggande så länge.  Nu sitter man i alla fall här och lyssnar på  "No mercy" och skriver. Har inte så mycket tid nu, snart kommer taxin. Far fyller och jag ska strax iväg och bete mig. Så fort jag har lite tid över kommer jag att fortsätta. 
Antagligen med lite bilder från firandet, prat om helgen och ett syrligt svar till en viss sousechef som sitter i Mollösund och sluskar. Puss på er!

 Cigge


Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0