Hejdå

Känner inte att den här bloggen har spelat ut sin roll för mig. Jag har inte lust att skriva här längre och känner inte heller att jag kan skriva under på allt som jag har skrivit här förr. Den här bloggen har fungerat har fungerat som ett fönster där jag enkelt har kunnat vädra mina tankar till er. Den sista tiden som jag skrev här så har jag känt mig tvungen att censurera mig själv. Eller inte tvungen men jag har censurerat mig själv medvetet och omedvetet. Då kan man i min mening lägga ner. Jag fortsätter någon annanstans. Bygget av min hemsida här i princip klar, behövs bara några bilder sedan är den färdig. Får se om jag länkar från den här sidan eller inte. 

För att svara på ett tidigare inlägg. Jag blev kristen, frälst. Bara att ta dom orden i munnen är lite speciellt för mig. Jag som i den större delen av mitt liv har vart så kritisk på tanken om en Gud. Kritiskt inte minst här. Jag kom helt enkelt till en punkt där inte ville leva som jag hade gjort. Gud hade kommit in i mitt liv. Hela processen att bli kristen tog nog över ett år egentligen eller drar men det långt skulle man kunna säga att det tagit 25 år. Fast jag tror inte att jag hade kunnat blivit troende någon annan gång i livet än nu. Inte för 1,2,5 eller 10 år sedan. Nej då var för upptagen och ovillig att ta emot Gud.

Det är väldigt mycket nytt för mig och den kristna  terminologin känns fortfarande lite annorlunda. Tillexempel när någon säger att hon/han blivit uppfyllda av den helige ande. Det låter så stort och det är det ju också men det låter så obekant från där jag kommer. Det kommer att gå över. jag lär mig mer och mer för varje dag. Hoppas att jag kan gå balansgång och inte uppfattas som en egenrättfärdig skitstövel som kristna gör i bland. Jag kan ha det som intention i alla fall. 

Yes  
Hej då! Tack för att du orkade läsa mitt babbel och slidder sludder. 



One Love
Josef

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0