Le Mime & Aguila Roja Showdown at läskig MC- gäng lokal.

I söndags fick jag för mig att sova lite extra. Så jag gick antagligen upp vid tolvtiden. Då får jag ett mess från Adam:

Lust att komma ner till 
gamlestan o agera 
statist i en 
musikvideo! Man ska 
klä sig lite Rock/
underground/svart. 
Jag och några till ska 
wrestla i videon. Kvart
över 3
på Byfogdegatan 15! 
Adam. 

Hur skulle jag över huvudtaget kunna säga nej till en sådan grej. Hade ett problem bara. Jag är inte särskit Rock/underground varken till min min klädstil  eller något annat för den delen. Så efter att ha ringt några förtvivlade samtal så fick jag till slut tag i en polare som kunde låna ut lite passande kläder. Det skulle bli lite tajt men jag skulle hinna. Bara att rusa iväg. 

När kläder var hämtade  och jag var på väg mot gamlestan fick jag en impuls att besöka medborgarhuset på Brahegatan. Det kanske var någon man kände där.  Så långt han jag dock inte. Strax utanför fann jag en person som har viss likhet med denna Disney figur.
adaad
Ja ja det finns inte så mycket mera att säga om det. Världens kortaste möte. Jag blev påmind om att jag skulle vara på en inspelningsplast om några minuter. Så jag la bena på ryggen.
När jag började närma mig rätt adress såg jag en skyllt där det stod West Coast Göteborg. Skylten och huset såg allmänt risigt ut. Trevligt en MC-klubb hoppas att vi inte ska hålla till där tänkte jag... givetvis var det där vi skulle hålla till.

När jag hade gjort min entre och hälsat på dom flesta började jag få  en bättre bild av vad det hela rörde sig om. Adam och några andra skulle skulle wrestla och vi statister skulle heja på.. Fightclub-style. 
Ja ja grymt. JAg gick iväg och bytte om. När jag var klar så hade jag nitbälte nitarmgrej(?) och en svart t-shirt där det stod något obegripligt. Antagligen något om att döda & slakta. Kände mig inte så bekväm i den klädseln. 
Efter ett litet tag så kom Christan och Robin AKA Cribbelito & Benson.  Dom är deltids hiphoppare från Linné. Väldigt gangsta och utöver det klasskamrater till mig och Adam. Kändes bra att inte vara ensam i statisthavet. (http://www.myspace.com/loscrew413): Deras myspace. För övrigt så både Christian och Robin att jag inte så bekväm ut i mina kläder och att jag såg för rock ut för mitt eget bästa. 

Det första som skulle spelas in var en match mellan två wrestlare. En som kallade sig för Le Mime och en annan som jag har glömt namnet på. Le Mime såg ut som en mimare för dig som inte förstod det. 
                                                                             adajdpda
Dom gjorde sig grej. Ännu var vi statister lite osäkra på vad vi skulle göra. Men det skulle det snart bli ändring på. Vill för övrigt påpeka att den som säger att wrestling inte är på riktigt pratar strunt. Det tog inte så långtid inan Le Mime började blöda. vilket fick honom att se bra galen ut. En svettig lång vit sminkad kille med blod i hela ansiktet. En bra mardröm där. 
Efter ett tag så var det dags för Adam att slåss mot en redneck karaktär. När Adam wrestlar så kallar han sig för Aguila Roja. Vi statister var uppvärmda och hade släppt på dom flesta av våra spärrar vid det här laget. Man kom in i rollen och bara gav järnet. Skrek ut sin ilska utöver av wrestlarna som man inte hejade på. Vad jag och dom andra skrek ut passar nog inte så bra att skriva. Men det var inga vackra ord. Mycket könsglosor och förslag på sätt att ha ihjäl motståndaren på var det i alla fall. Det var skönt att bara skrika på någon, det tyckte alla. Det gick lite långt ibland. Vid några tillfällen så hörde vi inte att dom sa bryt tack. Så vi bara fortsatte att skrika och gapa. Ibland sket vi bara i det. 

Vi spelade in i tre minuter och hade paus i tio. I varje paus så bjöds det på frukt och lättare mat samt dryck. Så höll vi på i några timmar. Tills det var dags för nästa moment i inspelningen. Det skulle bli lite mjukare och alla skulle parta & dansa framför kameran. Det var minst lika roligt som det hatiska skrikandet som vi höll på med innan. Att bara få släppa loss och spontandansa.. Grymt roligt, och befriande.             



          

 

   

   

             


            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0