En torsdagen för ett tag sedan.

Oj vilken lömsk dag det var. Först på schemat stod att bege sig till staden och fika med Miss B. Det gick så där. I alla fall att ta sig till stan. Snackade i telefon när jag klev på spårvagnen. Efter några minuter så la jag på och var i full färd med att skicka GV till 72450 alltså en biljett via sms. Då får jag en legitimation framför näsan och hör en röst som säger biljettkontroll.... Aj. 
Regelverket är helt klart i dessa fall, biljett måste köpas innan man kliver på. Egentligen var det inte så mycket att göra utom att vädja till herr kontrollantens medmänsklighet. Det fick inte så mycket för. Så jag fick som jag visserligen förtjänar en böteslapp. Dom har höjt beloppet sedan sist.. det är inte 600 inte heller 800 nu får man punga up 1200 bagare för en sådan förseelse.. Kul (inte) Tur att man kommer från en välbärgad familj. 

d-ö, ld dloe
Oj! tänkte inte på den när jag ladda upp bilden.. spana in killens behåring på armen. Nice!



Väl i stan blev det en fika på Cappucino Vilket ställe det lever ju bara på sitt läge. Mycket lite personlighet och dyra priser. Vill minnas att en kopp vanligt bryggkaffe gick loss på 29 kr skrattretande, påtår 5 kr extra. MIn böter satte lite sondin på resten av dagen, även fikan.

Jag började röra mig hemåt, köpte bilett denna gång.. Efter ett tag så fick jag ett besök av en pojke som ser ut så här. sddrgr
Ja det blev det vanliga planera upp helgen och Ronnie år antagligen en pizza.
Sedan var jag tvungen att springa över till mor. Minns inte exakt vad jag skulle där att göra.
Hämta post kanske, jag behöver verkligen adressändra snart. Skulle gjort det för länge sedan. 
Anyway.. Klockan hade var nog 23 någonting och jag lyckades övertala modern att köra mig
 ner till stan. En bedrift i sig skulle jag vilja påstå. 
Skulle ner till Istället Linnégatan en snabbis. Jag hade hört att Tobias Jobbade där idag. Skulle höra lite skvaller och fixa Tobias som min referens. Det gick ganska fort.  Sedan fick man sitta och snacka lite med den nya personalen.

 Det var så jag träffade en skön eller nej han var inte så skön. Grabben var kock på Bitter. Han babblade på om ditt och datt. Bland annat om en erövring på Smaka.. Min enda tanke var Hur gick det till? Killen såg ut som en blek köttbulle och lite charmig som en. Killens klädstil: Wigger. 
Efter en stund så upptäckte jag två tatueringar på hans bägge underarmar. dom såg ut så här:
acaaasdad


Just det Autobots och Decepticons ur Transformers. Jag började undra varför han hade dom. 
Det var tydligen för att kunna visa sin omvärld om han var på bra eller dåligt humör. Var han på bra humör så var ärmen med Autobotloggan uppkavlad. Samtidigt som Decepticon symbolen var skymd. Givetvis var det tvärtom om han var på dåligt humör. 
Hade lite svårt att inte visa vad jag tyckte om det hela när han förklarade det för mig, lite svårt att inte gapskratta. 

Klockan blev ett och Istället stängde. Ganska skönt dom flesta som var kvar var "drunk as a skunk" som det heter. Efter att ha tackat nej till att köpa knark av någon och sagt hejdå till Tobbe styrde jag hemmåt.
Den friska luften fick i gång mig igen. Så när jag passerade smaka fick jag ett infall och gick in. Det är nästan alltid någon gammal räv som man känner eller har jobbat med där. Så var det även denna gång. I baren stod Boman. Boman vars jobb jag skulle ta över på Hello Monkey i höstas, Boman från Kajskjul8, Park Aveny, Basment. Det visar sig att han hade börjat jobba på Wasaallé. Så nu "känner" jag  Jesper, Boman, Och Johan Båge som alla jobbar där. Lite kul.. Det var någon jag ÄR bekant med som skulle praktisera där. Undrar vem det var?  

     

öogvkhckhvblib

Förträffligt trevligt var det i alla fall. Sedan kom Katti förbi en partytjej från min tid på Istället. Vi satt och gotta oss Jag katti Boman och grabben som stod i baren. Det blev sent i alla fall jag tror att jag var hemma vid 4 tiden. 
Och jag som bara skulle ner en snabbis på stan.      

Ha det så bra                        
//JLR
  

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Var bekant med"? De va ju också en benämning... Kan höras via facebook, du vet hur de är med mobilen. simma lugnt. Kram

2009-02-19 @ 12:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0